EWH Aalborg Universitet gør en forskel i Tanzania og Mongoliet

Når sommeren kommer og de fleste drager på ferie, drager en gruppe unge frivillige ingeniørstuderende fra organisationen EWH Aalborg Universitet i stedet ud i verden for at lave humanitært arbejde.

Reparation og installation af medicinsk udstyr
EWH Aalborg er en organisation, der støtter ingeniørstuderende i at udføre humanitært frivilligt arbejde via deltagelse i et af EWHs sommerprogrammer. Arbejdet består hovedsageligt i at reparere hospitalsudstyr og undervise hospitalspersonalet, så de fremadrettet selv kan reparere og betjene udstyret selv.

Reservedele og udstyr med hjemmefra
For at det kan lade sig gøre at reparere hospitalsudstyr på steder, hvor der ikke lige er en elektronikforhandler lige om hjørnet, kræver det at man er godt forberedt og har reservedele og udstyr med hjemmefra.

Det drejer sig om udstyr lige fra loddekolber, elektronik skruetrækkersæt, skævbidere og pandelamper over medicinsk udstyr som blodtryksmålere og øretermometre til mindre reservedele, glassikringer og superlim.

Heldigvis fandt EWH alt hvad vi skulle bruge hos elektronik internetbutikken www.avXperten.dk i Grenå.

avXperten.dk er en Grenaa virksomhed, der sælger elektronik som fx PowerbanksSegboardsDAB radioer og meget mere.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer